Najlepšie jedlá, ktoré vám zaručene zdvihnú náladu

Chceli by ste sa cítiť lepšie? Myslíte, že sa dá docieliť lepší deň jedlom? Určite áno! V našom blogu Vám nižšie predstavíme potraviny, ktoré vás zbavia melanchólie.

Ryby
Olejovité ryby, ako tuniak, losos, sardinky a podobné rybičky obsahujú zázrak s názvom Omega – 3 mastné kyseliny, ktoré sú kľúčom na posilnenie lepšej nálady. Majú v sebe látky, ktoré súvisia s vaším úsmevom, a to dopamín a serotonín. Vzhľadom k tomu, že naše telo si ich neprodukuje samo, mali by byť neoddeliteľnou súčasťou nášho jedálnička.

Sacharidy
Keď práve nemáte svoj deň snažte sa nepočúvať rady o tom, ako budete zo sacharidov tučný a priberiete. Lepšie ako sacharidy vám totižto nič pokazený deň nezlepší. Podporujú výrobu serotonínu, chemickej látky, ktorú produkuje mozog a reguluje vašu náladu. Nezabudnite však, že je lepšie dať si sacharidy s nízkym glykemickým indexom, pre pomalé uvoľňovanie energie.

Čokoláda
Nielen, že ju všetci milujeme pre jej nebeskú chuť, ale dokáže nám zlepšiť náladu, a to priam ihneď. Horká čokoláda znižuje stresové hormóny, ktoré nám prinášajú depresívnu náladu. Je nesmierne bohatá na antioxidanty a obsahuje taktiež kofeín, ktorý nakopne vašu energiu do pekného dňa.

Cokolada pocit stastia

Orechy
Para, vlašské a všetky orechy sú známe ako úžasné „zlepšovače“ nálady. Para orechy obsahujú selén, ktorý je pre telo dôležitým antioxidantom. Ak ste ešte nevedeli, tak práve antioxidanty hrajú veľkú úlohu nielen pri odbúravaní voľných radikálov, ale tiež pri minimalizácii zlej nálady.

Vajcia
Všetkých milovníkov vajíčok určite poteší výskum, ktorý preukázal, že práve vajcia predstavujú taktiež lepšiča nálady. Sú plné živín, ako napríklad Omega – 3 kyselín, ktoré sme už spomínali a sú tiež bohatým zdrojom jódu, zinku a komplexu vitamínov B.

Šafran
Trošku drahý a najmä exotický. Taký je šafran. Je známy už roky ako veľký energetický posilňovač. Výskumníci tvrdia, že funguje presne ako antidepresíva, ktorých úlohou je v mozgu produkovať chemickú látku – serotonín. Tá zlepšuje váš psychický stav.

ovocie zlepsuje naladu

Ovocie a zelenina
A samozrejme, dobrý pocit v nás vzbudzuje už len to krásne a pestré sfarbenie, ktoré majú ovocné plody a zeleninka. Zelená zelenina, ako napríklad špenát, alebo špargľa obsahujú veľmi dôležité antidepresívne živiny v podobe kyseliny listovej a vitamínu B. To isté obsahuje taktiež aj ovocie, napríklad pomaranče. Preto sú skvelou súčasťou v boji proti zlej nálade.

Jogurt
Okrem toho, že je veľmi ľahkým a lahodným jedlom, je tiež výborným zdrojom vápnika. Výskumy preukázali, že nízke hladiny vápnika vedú k smutným a úzkostným stavom. Pre krásne vysmiaty deň vám odporúčame na raňajky jednoznačne jogurt s ovocím.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *